Sunday, September 2, 2018

mahu apa lagi?


APAKAH YANG MEREKA MAHUKAN?

selepas PH menggenapkan 100 hari pentadbirannya setelah mengambilalih kuasa kerajaan DS najib razak, Mulalah ulat ulat tanah kepanasan keluar meratap bumi, mula muncul pelbagai saka belaan, dengan pelbagai bentuk makrifat dan tunjung dari ufuk timur barat laut dan gunung ganang kerana berkinjaan dengan lumrah alam.


Tiada yang betulnya Kerajaan Pakatan Harapan pada mereka, jika Menteri hari ini menghulur madu untuk diminum kepada mereka, tetap dikatanya madu itu racun. Walau diberikan sebentuk cincin emas sekalipun, juga di kata cincin itu batu.

Dari seribu bertih jagung, tetap ada bijinya yang tertinggal, sama seperti mereka ini, tidak ada apa sedikit kebaikan pun yang dihargai oleh mereka kepada kerajaan hari ini, apa yang dilihat adalah kuman yang ada di seberang dari gajah yang tertonggol di depan mata, apa yang kerajaan buat tidak kena, jadi apa yang kena?

Pelbagai hinaan yang dilontarkan, atok tua, mendoakan kematian, mengkafirkan orang, malah membuat provokasi umum dan menimbulkan fahaman rasis kepada satu-satu kaum hingga timbul dendam dan merenggangkan fahaman anutan sesuatu agama yang berbeza.

Fitnah sudah menjadi amalan dan sebati pada mereka, berita palsu dan berita sekerat-sekerat jalan, tanpa usul periksa, dan diviralkan, makanya dari itu pula, mana-mana yang di atas pagar menyambung viral kepalsuan ini, mulalah membawang sana sini tapi hakikatnya semua itu PALSU dan dusta.



Selain itu, wujud pula pelbagai pakar dan profesional FB alam maya hingga terlahirnya pakar agama, doktor, peguam, jurutera, hakim, pegawai polis, pegawai SPRM dan penguatkuasa yang TAK DIIKTIRAF di FB.

Tapi sayang, bila dikaji, dibelek, diamati mereka ini golongan Melayu dan Bumiputera, menghabiskan masa dengan perkara yang tidak mendatangkan faedah, adakah ini yang kita akan warisankan kepada generasi muda akan datang????

Saya terfikir seketika, sebenarnya apakah yang mereka mahukan? semua yang Kerajaan lakukan tidak diterima malah dihina dan caci maki hingga sampai ke tulang hitam. Sedikit silap, di jaja sampai lumat.

Jika beginilah Melayu yang ada, kita bakal membawa fahaman radikal dan eksterimist kepada bangsa kita sendiri, Jika yang hina kutuk tu nak jadi menteri, boleh lah apply direct jumpa TUN, itu kalau beranilah, rasa kalau TUN panggil, jauh sebatu dah terkencing, kerana ORANG KITA HANYA BERANI CAKAP BELAKANG, JUMPA DEPAN SENYUM SAMPAI TELINGA TAK PUN DIPANDANGNYA POKOK.


Sudah sampai masanya kita bantu kerajaan membina Negara bukan bantu menjatuhkan negara Malaysia, tidak kita dapat berasa bangga untuk menyumbangkan sekelumit jasa dari menggunung mencari dosa? 'menang jadi arang kalah jadi abu'.

Lihat cermin, tengok siapa kita? Muhasabbah lah diri dahulu sebelum bercakap hal orang lain.

Source:

DS Radin El Bakrie
Majlis Sekretariat TERAS BERSATU Malaysia Baharu

#TERAS
#PH
#MalaysiaBaharu

fbteras
Share this article :

0 comments: