Tuesday, March 17, 2020

nasihat doktor




"Kerana saya dilatih sebagai doktor dan saya paham apa dianya jenis penyakit virus ini yang sekarang ini merebak di seluruh dunia. Kita lihat negara yang pertama ialah China, sekarang ini yang kedua ialah Itali, lepas itu Iran, dan sekarang ini sehingga ke Amerika jugak mereka menghadapi penyakit ini.

Saya berdoa supaya mereka dapat dengan cepatnya mencipta vaksin baru yang boleh digunakan.

Sementara itu, oleh kerana tidak ada ubat, tidak ada vaksin, DISIPLIN kita mengawalkan diri kita daripada bercampur dengan orang lain ialah jalan yang terbaik untuk kita elak daripada mendapat penyakit ini. Saya harap kita semua berasa bertanggungjawab dalam USAHA untuk mengurangkan kesan penyakit ini. Insya Allah. Kalau kita BERUSAHA, Allah akan makbulkan usaha kita.

Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada staf di hospital, dan staf Kementerian Kesihatan yang merupakan orang yang terhadapan menghadapi usaha, menghadapi pesakit ini dan menjalankan USAHA untuk membanteras merebaknya penyakit ini. Saya ucap terima kasih kepada doktor dan jururawat dan pegawai-pegawai rendah dan tinggi yang terlibat dalam usaha kita untuk menyelamatkan rakyat Malaysia. Terima kasih."

Share this article :

0 comments: