Monday, October 28, 2019

tun m di baku


YAB Perdana Menteri Tun Dr Mahathir bin Mohamad bertemu dengan Presiden Azerbaijan, Ilham Aliyev di Istana Presiden semalam berbincang untuk meningkatkan lagi hubungan dua hala antara Malaysia dan Azerbaijan termasuk mengenai hal ehwal pelaburan dalam sektor minyak dan gas.

Turut disentuh ialah penerbangan terus dari Kuala Lumpur ke Baku Azerbaijan oleh salah satu syarikat penerbangan di Malaysia. Ini akan menambahkan lagi kemasukan pelancong ke Malaysia dan juga ke Baku dan merancakkan lagi aktiviti pelancongan ke Malaysia bersesuaian dengan Visit Malaysia 2020.




YAB Perdana Menteri Tun Dr Mahathir bin Mohamad melawat pejabat PETRONAS yang beroperasi di Baku, Azerbaijan dan diberikan taklimat mengenai operasi PETRONAS di negara itu oleh Ketua Negaranya, Najwa Aras.




Melawat Azersun Greentech Farm di Baku Azerbaijan semalam. Saya diberi taklimat oleh pemilik ladang ini Tahir Goozal, dan mempelajari beberapa teknik atau kaedah pertanian yang moden yang diamalkan di sini. Buah-buahan yang ditanam di sini segar dan kualitinya amat baik. Ladang ini salah satu pengeksport tomato terbesar ke negara Russia.











Share this article :

0 comments: