Tuesday, June 2, 2020

sebuah cerita jadi kenangan


PENGERBONAN SEORANG ISTERI

1. Tentu ramai masih ingat semasa regime lama berkuasa menggunakan segala kuasa untuk menekan menggugut keluarga Tun..termasuk seorang isteri yg sanggup mengikut suami yg berjuang melawan dipanggil kleptocracy..

2. Anak2 pulak diserbu LHDN konon anak2 membuat busines haram atau mengkayakan anak2...sampai skrg tidak kedengaran anak2 Tun didakwa..

3. Sampai skrg..kekayaan anak2 Tun jadi bahan konon bapa mengkayakan anak2..peliknya sykt anak yg ternama dan besar seperti KENCANA SAPURA juga berpisah...tak ramai pulak nak hurai kenapa mereka berpecah...mungkin mereka hanya tahu baca tajuk berita saja..

4. Semasa keluarga ini dipicit ditekan dan diugut zaman kleptocracy..berapa ramai yg MENJAWAT JAWATAN DLM KABINET DAN GLC mengalami tekanan seperti keluarga ini ?

5. Apabila perjuangan sebelum ni ada pulak yg sanggup bersekongkol..di mana pertimbangan dan nawaitu mereka sebenar ? Di mana mereka berada di masa itu ?

Masing2 bolih menilai..

Terima kasih banyak-banyak Tun Siti dan anak2 membenarkan memimjam jasad dan pengalaman seorang negarawan juga seorang suami dan ayah demi membina semula Malaysia...



Share this article :

0 comments: