Tuesday, November 3, 2020

suara seorang maryam


 

Presiden Perancis Emmanuel Macron membayar 10 juta Euro dan membebaskan 200 tahanan utk ditukar dgn seorang mubaligh Perancis Shopie Petronin yg ditahan di Mali. Lalu dia menyambut kedatangan Shopie di bandar. Tetapi yg terjadi ialah Shopie Petronin seorang mubaligh Kristian di Mali dan ditahan oleh kelompok Islam itu ternyata telah mendapat hidayah Allah dan memeluk Islam serta mengubah namanya menjadi Maryam.
Status Maryam sebagai seorang wanita muslimah hanya diketahui setelah disambut dgn penuh penghormatan oleh Macron yg telah banyak berkorban utk membebaskan Maryam.
Presiden Perancis tersebut sering menzahirkan kebenciannya terhadap Islam. Terkini, dia mengatakan bahawa Islam ialah agama bencana dan pembawa krisis. Melalui Maryam, Allah SWT telah memalukan dirinya di hadapan rakyatnya. Alhamdulillah..
Berikut ialah pesanan drp Maryam Petronin, wanita kulit putih Perancis yg telah memeluk Islam kpd Presiden Perancis, Macron.
Tuan Macron,
Kedamaian bagi mereka yg mengikuti petunjuk dan berikutnya saya menerima bahawa anda hairan bagaimana Sophie Petronin, seorang wanita Perancis ras kulit putih murni, Kristian Katolik telah memeluk Islam setelah 75 tahun menjadi Kristian dan setelah 4 tahun berada dlm tahanan umat Islam.
Izinkan saya meringkaskan segalanya utk anda Tuan Macron..
Ya, saya seorang tawanan muslim tetapi mereka tidak pernah menyentuh saya dgn perlakuan keji dan mereka melayan saya dgn penuh penghargaan dan penghormatan. Mereka memberikan saya makanan dan minuman dan mempengaruhi saya dgn keperibadian mereka sendiri meskipun kuasa tersebut jarang berlaku dan mereka menghormati privasi saya.
Mereka tidak pernah mendera saya secara lisan atau fizikal dan mereka tidak pernah menghina agama saya, Jesus atau Perawan kedamaian ke atas mereka berdua seperti yg anda lakukan terhadap Nabi Muhammad SAW.
Mereka tidak memaksa saya memeluk Islam tetapi saya melihat akhlak mereka sebagai orang-orang yg sentiasa menyucikan diri dgn air dan berdoa kpd Tuhan, solat lima waktu dan berpuasa di bulan Ramadan.
Tuan Macron,
Muslim di Mali memang miskin. Ya, negara mereka miskin. Tidak ada Menara Eiffel dan mereka tidak tahu kemasyhuran minyak wangi Perancis kita tetapi mereka ialah yg paling bersih drp kita dan memiliki hati yg paling murni.
Ya, mereka tidak memiliki kenderaan mewah dan tidak mendiami menara-menara yg tinggi tetapi mereka memiliki sifat keprihatinan yg lebih tinggi drp awan dan mempunyai keimanan yg lebih teguh drp gunung-ganang.
Tuan Macron,
Pernahkah anda mendengar bacaan Al-Quran dlm hidup anda, ketika mereka membaca Al-Quran dlm doa mereka di waktu fajar dan di waktu malam?
Betapa indahnya bacaan tersebut bahkan jika anda tidak mengerti apa yg mereka lantunkan, tubuh anda akan gementar ketika mendengar mereka melantunkan firman Tuhan kerana mereka mengingatinya dgn hati.
Kemudian anda menyedari dlm fikiran bawah sedar anda bahawa ini bukanlah ucapan manusia melainkan melodi syurgawi yg turun dari langit dan anda memiliki keinginan yg kuat utk mengetahui apakah maksud drp apa yg mereka nyanyikan di waktu fajar dan di waktu malam hari drp kata-kata pujian syurgawi.
Tuan Macron,
Sudahkah anda melakukan sujud dlm hidup anda utk Tuhan, membuatkan dahi anda menyentuh tanah dan berbisik kpd Tuhan tentang kebimbangan anda dan berterima kasih kpdNya atas berkatNya seperti yg mereka lakukan? Pernahkah anda merasakan kedekatan Tuhan dgn anda dan kedekatan anda dgnNya?
Tuan Macron,
Wanita mereka hitam seperti arang, tetapi hati mereka putih seperti susu. Mereka memakai pakaian yg sederhana tetapi di mata lelaki-lelaki mereka, mereka adalah wanita yg paling cantik. Tidak ada seorang pun drp wanita mereka yg bergaul dgn lelaki-lelaki asing, tidak menggoda mereka dan tidak membenarkan seorang lelaki pun masuk ke dlm rumahnya tanpa kehadiran suaminya. Mereka tidak minum alkohol, tidak bermain judi dan tidak berzina.
Tuan Macron,
Kaum muslimin di sana percaya kpd semua Nabi, bahkan Nabi Tuhan Jesus yg mereka cintai lebih drp kita. Juga ibunya, Maryam yg saya namakan diri saya mengikut namanya kerana cinta dan penghormatan mereka yg besar terhadap Maryam dan kedudukannya.
Tuan Macron,
Anda mungkin bertanya kpd saya bagaimana mereka mencintai Tuhan Kristian (Allah, Nabi Isa dan Maryam) drp kita?
Saya menjawab bagi pihak anda, YA! mereka mencintai Tuhan Kristian lebih drp kami kerana negara kami menumpahkan darah orang yg tidak bersalah atas nama Kristian, negara mereka menjadi sunyi dan kekayaan mereka dijarah, jadi kami menikmati barang-barang dari negara-negara muslim dan kami memindahkan cukai drp penguasa mereka dgn berbagai cara dan kami melaksanakan projek komersial secara paksa dan kepenggunaan yg tidak berkembang kpd mereka dan menyebarkan hasutan di antara mereka kemudian menjual senjata utk membunuh satu sama lain, tetapi kami tetap menganggap mereka sebagai pengganas ketika mereka menyedari bahawa kami ialah pengganas yg sebenar bukannya mereka.
Tetapi mereka memperlakukan saya dan saudara lainnya dgn moral Kristian yg kami pelajari di gereja-gereja tetapi kami tidak menerapkannya dlm realiti kehidupan kami.
Tuan Macron,
Kesimpulannya, saya tidak ingin mendeklarasikan Islam saya di Mali sehingga saya tidak akan dikatakan telah memeluk Islam dibawah pedang dan saya memutuskan utk mendeklarasikan Islam saya ketika saya telah bebas ditanah Prancis utk menyampaikan mesej Islam kpd jutaan orang Perancis dan Eropah dgn sekutu Kristian dan atheisnya secara keseluruhan.
Tuan Macron,
Agama Islam yg kamu perangi siang dan malam ini telah menggerakkan hati saya dan memenuhi fikiran saya.
Saya tidak lagi melihat Perancis dgn keindahan dan kemasyhurannya. Mali lah yg paling indah drp gaya kehidupannya yg miskin dan sederhana. Bahkan saya telah memutuskan utk kembali lagi ke Mali setelah saya mengajak keluarga dan orang yg saya cintai memeluk Islam.
Kerana saya ingin mereka merasakan betapa manisnya apa yg telah saya rasakan drp penyembahan kpd satu-satunya Tuhan yg utkNya tidak ada Tuhan selain Dia, Yg Maha Pemurah, Yg Maha Penyayang dan saya inginkan kebaikan buat mereka di dunia ini dan di akhirat.
Saya juga mengundang anda memeluk Islam dan mengulang kembali pengakuan anda dgn agama yg besar ini, yg juga merupakan pesanan drp semua Nabi dan Rasul dari zaman Adam, melewati Jesus Kristian dan diakhiri dgn Tuan Anam iaitu Muhammad SAW ke atas Baginda kedamaian dan kesejahteraan bagi mereka yg mengikuti petunjuk.
Maryam Petronin
 

 
Share this article :

0 comments: