Saturday, August 8, 2020

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI PERTEMPURAN TERAKHIR




PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI.
PERTEMPURAN TERAKHIR

Saya Tahu Mengapa Engkau Telah MEMANJANGKAN Umurku Dengan Rahmat Dan Belas Kasihan Engkau Sehingga Usia 93 Tahun Ini.

Saya Telah Mencapai Hujung Hidup Saya.Saya Hanya Mahu Mengakhiri Sebahagian Dari Usia Saya Dengan Mematuhi Dan Menunduk Kepada Allah.

Walau Bagaimanapun,Saya Masih Dapat Menumpukan Dalam Kesunyian Saya Apabila Saya Menutup Mata,Saya Melihat Rakyat Saya Dianiaya.

Saya Melihat Hak-Hak Generasi Muda Yang Dirompak Oleh Tangan Yang Tamak Yang Diarahkan Oleh Syaitan. Saya Tahu Saya Perlu Melakukan Sesuatu.Saya Bukan Orang Yang Akan Berdiam Diri,Melipat Tangan Saya Sambil Menonton Semua Kejadian Ini Oleh Mereka Yang Tidak Merasa Bersalah.

Ya Allah,Saya Tahu Kenapa Engkau Telah Memanjangkan Umurku Dengan Belas Kasihan Mu Sehingga Umurku Ini 93 Tahun Dengan Masih Berdiri Tetap Teguh,Sihat Dan Mampu Berfikir Tajam Dan Bersemangat Dalam Menghadapi Pertempuran Terakhir Saya.

Terima Kasih Allah Dengan Izin-Mu, Saya Telah Dapat Melindungi Hak-Hak Rakyat Dan Menjatuhkan Penyebabnya.Berdoalah Selepas Ini Saya Akan Dapat Menutup Mata Saya Dengan Ketenangan Fikiran Bahawa Jiwa Saya Akan Bertemu Dengan Pencipta Saya Dengan Selamat.

Keinginan Saya Bukanlah Untuk Nama Saya Dipuji Atau Diri Saya Dipuji Selepas Ketiadaan Saya.Tidak Perlu Menyebut Tentang Saya Selepas Ketiadaan Saya.Saya Menganggap Apa Yang Telah Saya Lakukan Sebagai Bekalan Bagi Perjalanan Saya Untuk Bertemu Denganmu Dalam Kehidupan Selepas itu.

Jika Sesiapa Yang Ingin Mengatakan Sesuatu Tentang Saya,Hanya Hantarlah Doa Kepada Saya Untuk Permudahkan Perjalanan Saya Bertemu Dengan Pencipta Saya.

-Tun Dr Mahathir Mohamad.

Share this article :

0 comments: