Thursday, July 26, 2018

Rakyat Sokong Tun M


MENGAPA RAKYAT SOKONG TUN MAHATHIR?
Yahaya Ismail


Tidak semua makhluk boleh menjadi pemimpin berwibawa, ada integriti, pengalaman, dan ketajaman intelek dan keberanian seperti Tun M. Allah melanjutkan usia Tun M ada sebabnya. Hanya beliau saja yang diberkati Allah menumbangkan maharaja perompak super lanun kelas cakrawala bernama Najib Razak yang ditunggangi bininya yg super rakus, super gila kuasa, kononnya atas nasihat para bomoh dan sami Hindu.

Lanun Najib dan kabilah koruptornya BN merancang untuk terus berkuasa melalui mantra syaitan 'cash is king' seolah-olah hati nurani rakyat berbilang kaum akan terpukau dengan duit untuk menyokong para lanun, pelesit dan puaka. Mereka lupa Allah maha kuasa menentukan segala. Maharaja perompak mengugut, mengancam, menghina, memperlekehkan Tun M dengan harapan manusia berusia 92 tahun itu akan gentar dan menyorot kepala seperti kura-kura ketakutan. Dia salah dugaan.



Bukan sebarang pemimpin boleh menjinakkan musuh-musuh politiknya untuk bekerjasama dalam wadah Pakatan Harapan. Tapi Tun M boleh meyakinkan mereka. Bisikan illahi memenuhi hati nurani rakyat dan para pemimpin pembangkang untuk bersatu bawah pimpinan mantan PM selama 22 tahun itu. Mantra 'cash is king' tidak dapat mempengaruhi majoriti rakyat yang tertindas, terinaya untuk memapah. merhaban dengan golongan munafikun, lebai dan haji pemakan dedak gred E bersama macai dan badut kuda kepang yang mabuk dedak itu.

Apa yang ada pada Tun M menentang penyamun kelas cakrawala dengan kabilah pemabuk kuasa dan golongan munafikun berjubah, berjanggut, berserban dan berketayap? Hanya satu saja. Tun M berpegang pada tali Allah. Dia super yakin Allah akan melindunginya, memberi kemenangan kepada dia dan rakyat Malaysia berbilang kaum. Pakatan Harapan tidak punya duit berbilion untuk menabur seperti bertih bomoh sesat. Para pejuang PH hanya punya semangat besi kursani dan kuasa Allah menentukan nasib mereka.



Allah berkati perjuangan Tun M dan PH akhirnya. Gergasi tua yg uzur, dibaham korupsi, dengan kabilah munafik dan para badut serta Luncai berjubah tersungkur ke bumi, hilang segala cawat dan mantra 'cash is king'. Hari ini maharaja perompak Najib razak, bekas menteri yang super korup dan puak munafik penjaja agama tetapi pemakan dedak menerima sumpahan rakyat dan kemurkaan Allah.

Hari ini rakyat menunggu mereka diheret segera ke mahkamah untuk diadili. Korupsi mesti ditentang habis-habisan. Itu amanah PH, dan mesti dilaksanakan segera. Jangan ada kompromi. Jangan ada apa-apa alasan untuk melengah-lengahkan tindakan. Budaya korup UMNO jangan diwarisi oleh PH kalau mahu rakyat terus menyokong pimpinannya. Ingat, hari ini rakyat lebih bijak membuat keputusan. Sekarang rakyat yang berkuasa, bukan parti politik, bukan puak istana, bukan haji dan lebai. Rakyat berdoa, sembahyang hajat memohon Allah lanjutkan usia Tun M agar beliau terus memimpin kerajaan hingga sampai ke pru 15 hatta selanjutnya kalau Allah mengizinkan.

fb yahaya ismail
Share this article :

0 comments: